Obsah fóra Diskuzní fórum o dortech a pečení Diskuzní fórum o dortech a pečení
Zdobení, pečení, rady, nápady, inspirace

ČlánkyČlánky  FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jak na dort pro začátečníka

Jdi na stránku
1, 2, 3  Další

Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Diskuzní fórum o dortech a pečení -> Rady a nápady
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Lota
prázdné břicho

PříspěvekZaslal: pá srpen 06, 2010 6:47 pm    Předmět: Jak na dort pro začátečníka Citovat

Dobrý den, jsem v pečení dortů začátečník, ráda bych připravila neteři k 1. narozenínám dort. Prosím tedy o radu Vás, zkušené pekařky. Ve fóru je spousta rad, ale většina jich je již pro zkušenější. Proto jsem založila nové téma, snad to nevadí.
Moc bych ocenila nějaký základní popis postupu. Načetla jsem spoustu informací na netu i v časopisech, ale potřebovala bych si vše ujasnit.

Moje představa:
Chtěla bych upéct třípatrový kulatý dort - piškotový korpus naplněný krémem (něco lehčího, ne klasický máslový krém), potažený marcipánem + ozdobený marcipánovými ozdobami.

Potřeby:
Plánuju si koupit nastavitelný kulatý ráfek, žehličku na marcipán. Vykrajovátka a jiné klasické pekařské potřeby mám. Je třeba ještě něco speciálního?

Byla bych moc ráda, pokud by mi někdo doporučil osvědčený recept na piškotový korpus (pekla jsem piškot už víckrát, ale vždy byl nižší a ne moc nadýchaný) a na nějaký dobrý lehký (ne máslový) krém, tak aby vše zvládla i málo zkušená pekařka.

Marcipán na potahování asi raději koupím hotový, ale pokud by existoval jednoduchý recept, který zvládne každý, tak bych ho zkusila i vyrobit. Chtěla bych klasický mandlový marcipán.

Měla bych pak pár dotazů k postupům, co mi nejsou zatím jasné:
1. Jak zjistím správné množství těsta a krému na 3 patrový dort?